استعلام خلافی خودرو چگونه امکان پذیر است؟ یکی از مواردی که دارندگان وسایل نقلیه با آن سرو کار دارند، استعلام خلافی خودرو می باشد. در حال حاضر برای پرداخت جریمه و خلافی خودرو روش های مختلفی وجود دارد که با شناخت آن می توانید در سریع ترین زمان ممکن به استعلام خلافی خودرو خود بپردازید. در این مقاله قصد داریم شما را با ۵ روش اصلی و معتبر جهت استعلام خلافی خودرو و نحوه پرداخت جریمه آشنا کنیم:

روش های استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن در گذشته، یکی از دغدغه‌های رانندگان به خصوص در زمان خرید و فروش خودرو بوده است. اما در حال حاضر این امکان فراهم شده است تا شما بتوانید به صورت حضوری و آنلاین از خلافی‌های خودروی خودتان مطلع شوید.

۱. مراجعه به پلیس ۱۰+

دفاتر پلیس ۱۰+ مرجع حضوری استعلام خلافی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با در دست داشتن کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و با پرداخت مبلغی مشخص، استعلام خلافی خودرو را بگیرید. برای افرادی که مبلغ جریمه خودرو آن‌ها بیش از یک میلیون تومان است، مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ سودی ندارد و این افراد به منظور رفع مشکل آن، باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

۲. دریافت خلافی خودرو از طریق سامانه پیامکی

یکی از روش های اصلی برای دریافت خلافی خودرو استفاده از سامانه ی پیامکی است. در این روش کافیست کد ۱۷ رقمی VIN را که بر روی سند و پشت کارت ماشین درج شده، به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنید. پس از ارسال پیام، این سامانه میزان خلافی را به همراه شناسه پرداخت و قیض برای شما ارسال خواهد کرد. با استفاده از شناسه ارسالی شما می‌توانید قبض جریمه را پرداخت نمایید.

استعلام خلافی خودرو

۳. استعلام خلافی خودرو از طریق وب سایت پلیس راهور ناجا

سایت پلیس راهور ناجا اصلی‌ترین و معتبرترین مرجع دریافت جریمه ماشین محسوب می‌شود. برای دریافت جریمه پرداخت ‌نشده خودرو کافی است به آدرس rahvar120.ir در این لینک مراجعه کنید. در قسمت استعلام میزان تخلفات رانندگی، شماره بارکد پستی بر روی کارت ماشین را در کادر وارد کرده و پس از درج کد امنیتی، بر روی دکمه جست و جو کلیک کنید.

در صورت پرداخت جریمه خودرو از طریق سایت، اطلاعات بعد از ۷۲ ساعت در سامانه پلیس راهور درج می‌شود. این سایت با آی پی های خارج از کشور متصل نمی شود.

۴. استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد USSD

در این روش، کافی است کد #۱۱۰* را شماره‌ گیری کنید و با ورود به سامانه پلیس ۱۱۰ درخواست استعلام جریمه را با وارد کردن Vin بدهید. نتیجه استعلام از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود. پس از شماره گیری #۱۱۰* دو گزینه‌ در اختیار شما قرار می‌گیرد که به ترتیب عبارتند از « خدمات قابل ارائه »، « خدمات در دست اقدام »، اگر می‌خواهید خلافی ماشینتان را ببینید باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید.

۵. استفاده از نرم افزار

 

برای اطلاع از خدماتامداد خودرو در ارومیه با قیمت مناسببر روی لینک کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]