اگر موتور خودرو روغن نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ گاهی اوقات موتور خودرو به خاطر عوامل روغن سوزی یا روغن ریزی فاقد روغن می شود در این صورت روغن به شکل لجن و لخته می‌شود و در این مواقع کارایی درستی نخواهد داشت. هنگامی‌‌ که روغن به وسیله اوایل پمپ، ارسال می‌شود، گیر خواهد کرد و ساچمه‌های فنر اوایل پمپ را می‌شکند که این وضعیت منجر به یاتاقان زدن خودرو خواهد شد.

بهترین زمان تعویض روغن موتور چه زمانی است ؟

تعویض روغن موتور بر اساس عمر آن می‌باشد به نحوی که تعویض و عمر روغن موتور به صورت مستقیم به کارکرد و زمانی که از کارکرد و تعویض روغن موتور می‌گذرد در ارتباط است.
به طور معمول و طبق باور عموم زمان رایج در دفترچه راهنمای اکثر خودروها پس از طی ۸ هزار کیلومتر مساحت است، اما باید متذکر شد که باتوجه به پائین بودن کیفیت روغن‌های موجود در کشور ما نهایت طول عمر استفاده از روغن‌ها دقیقاً نصف عدد عنوان شده یعنی ۴ هزار کیلومتر است؛ زیرا روغن موتورهای مورد استفاده در کشور ایران فاقد استاندارد کامل جهانی هستند.

مطالعه بیشتر: لاستیک زمستانی چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

هنگام انتخاب روغن موتور به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

۱- یکی از تصورات رایج و غلط درباره روغن موتور این است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند انتخاب هر نوع روغن موتور برای خودرو مجاز می باشد درصورتی که این باور به‌هیچ‌وجه صحت ندارد.
لازم است حتماً از روغن موتور مناسب وسیله نقلیه استفاده شود به طور معمول روغن موتور قابل‌استفاده و مناسب برای هر موتور در دفترچه راهنمای خودرو معرفی می‌گردد به همین دلیل توصیه می‌شود جهت بالا بردن طول روغن موتور خودرو و همچنین پیشگیری از وارد آمدن آسیب‌های احتمالی به علت روغن نامناسب حتماً از روغن موتور معرفی‌شده در دفترچه راهنمای خودرو استفاده کنید.
۲- انتخاب روغن موتور با مشخصات یکسان از ۲ برند مختلف به صورت ترکیبی فاقد مشکل می باشد.

۳- استفاده از بعضی افزودنی ها به روغن موتور موجب عملکرد بهتر روغن موتور خودرو می‌گردد و سبب می شود مقاومت در برابر برخی عوامل بالا برود

۴- از تغییر برند روغن در دفعات مختلف تعویض روغن موتور خودرو باید خودداری گردد.

۵- میزان حجم روغن لازم برای هر خودرو بسته به حجم گشتاور تولیدی و همچنین نوع موتور خودرو متفاوت می باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود از اندازه استاندارد روغن استفاده گردد به نحوی که نه کمتر از حد استاندارد و نه بیشتر از آن‌ها باشد.

۶- حتماً به صورت هفتگی اندازه روغن موتور چک شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۲]