بیمه بدنه خودرو چیست؟ بیمه بدنه چند درصد از خسارت ماشین را می دهد؟

بیمه بدنه خودرو چیست؟ با توجه به اینکه قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است. هزینه نگهداری از آن نیز بیشتر می شود. بسیاری از افراد برای مدیریت هزینه های ناشی از حوادث احتمالی مانند تصادف، سرقت و … از این بیمه استفاده می کنند. خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما به دلیل پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند. در این مقاله از سایت “امداد خودرو ارومیه” به این مطالب خواهیم پرداخت:

بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه بدنه آنلاین خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه، وسیله‌ نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروز حادثه، خسارت وارده را بر اساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

اهمیت بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه بدنه در کنار بیمه شخص ثالث یک از انواع بیمه نامه‌های خودرو می‌باشد. بیمه شخص ثالث اجباری هست ولی بیمه بدنه اختیاری بوده و هر فردی می تواند این بیمه نامه را برای جبران خسارات احتمالی که حتی خودش مقصر حادثه هست را جبران نماید. همانطور که گفته شد با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان ، خرید بیمه بدنه ماشین را به همه دارندگان ماشین توصیه می‌کنند.

بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه چند درصد از خسارت ماشین را می دهد؟

مبلغ اولیه حق بیمه بدنه خودرو، بر اساس ارزش آن محاسبه می گردد. به این معنی که هر چه ارزش خودروی شما بیشتر باشد، قیمت بیمه بدنه آن نیز بیشتر خواهد شد.

پرداخت بیمه بدنه با توجه به میزان خسارت متفاوت است. مثلا در مورد خسارات کلی، سرقت ۲۰% و آتش‌سوزی ۱۰% محاسبه می‌شود. یعنی در نهایت پرداخت ۲۰% از خسارت واردشده همچنان با خود بیمه‌ گزار خواهد بود.

مزایای بیمه بدنه

  • اولین و مهمترین مزیت آن این مورد می‌باشد که اگر حتی خود فرد مقصر حادثه باشد و ماشین آسیب ببیند با داشتن بیمه بدنه می‌تواند خسارت اتفاق افتاده را از طریق بیمه نامه بدنه جبران کند. این پوشش مخصوصا بعد از تصویب قانون خودروی نامتعارف برای خودروهای گران قیمت بسیار ارزشمند است.
  • این بیمه خسارات احتمالی خودرو را پوشش می دهد. مانند خسارت های سیل و زلزله و …
  • امکان استفاده از تخفیفات در خرید بیمه بدنه
  • امکان انتقال بیمه بدنه به سایر افراد درجه یک