دلایل کاهش شتاب خودرو چیست؟ چه عواملی باعث بروز این مشکل در خودرو می شود؟ کاهش شتاب ممکن است به دلیل مشکلات فنی و نقص های داخلی موتور و سیلندر آن باشد. اگر در زمان فشار دادن پدال خودرو متوجه کاهش شتاب و سرعت خودروی خود شدید، می توانید با “امداد خودرو ارومیه” تماس بگیرید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن به محل خودرو شما برسند.

دلایل کاهش شتاب خودرو

کاهش شتاب خودرو نشان دهنده مشکلات اساسی در خودروی شما می شود. شتاب خودرو نشان دهنده سرعت و چالاکی آن می باشد. به طور معمول خودرو در آغاز و حین حرکت باید از شتاب مناسبی برخوردار باشد. با این حال ممکن است پس از گذشت زمان، شتاب اولیه آن کاهش یابد. این مسئله برای راننده بسیار خسته کننده و زجر آور است که می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود.  در این قسمت به برخی از مهم ترین دلایل کاهش شتاب خودرو خواهیم پرداخت:

دلایل کاهش شتاب خودرو

 

برای رفع کاهش شتاب خودرو چه کارهایی باید انجام داد؟

همانطور که به آن اشاره کردیم، با گذشت زمان از میزان شتاب و سرعت خودرو کاسته می شود. در نتیجه توان خودرو کم شده و می‌تواند آسیب های بسیار جبران‌ ناپذیری را به خودرو برسانند. از این رو در صورتی که مشاهده کردید خودرویتان به آهستگی شتاب می گیرد و نسبت به قبل شتاب آن کاهش یافته است، بهتر است تا هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام کنید. در این قسمت برخی از راهکارهای رفع شتاب پایین خودرو را بیان کرده ایم:

  • توجه به سرویس های دوره ای و تعمیرات اجزای داخلی موتور
  • اگر خودرو شما سلامت و کارایی لازم را نداشته باشد، می تواند به عنوان عاملی در کاهش شتاب خودرو تاثیر بگذارد.
  • باید به این نکته توجه کنید که تمیزی بخش های داخلی خودرو از این مشکل جلوگیری می کند.
  • کنترل وضعیت پدال گاز
  • تعویض چرخ دنده ها می توانید تاثیر زیادی در مقدار شتاب و سرعت خودرو داشته باشد. بر این اساس می‌توانید برای افزایش شتاب گیری ماشین، چرخ دنده‌های بزرگ آن را با چرخ دنده های کوچک تعویض نمایید.
  • اصطکاک لاستیک ها را افزایش دهید. چرا که هر چقدر اصطکاک لاستیک با آسفالت بیشتر باشد، شتاب گیری افزایش می بابد. شما می توانید با تغییر لاستیک های قدیمی با لاستیک های دارای آج عمیق تر موجب شتاب بیشتر خودروی خود شوید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]