رینگ پیستون چیست؟ همانطور که می دانید بخش اصلی هر خودرو، موتور آن است. در موتور قطعاتی وجود دارند که به شکل حلقه هستند. این حلقه ها باعث تنظیم فشار و میزان روغن مصرفی موتور می شوند. رینگ پیستون ها برای عملکرد صحیح خودرو از قطعات بسیار ضروری محسوب می شوند. به همین دلیل تعویض به موقع آن ها اهمیت زیادی داشته و شناخت دلایل خرابی آن از نکات مهمی است که باید به آن پرداخته شود. در این مقاله از سایت “امداد خودرو ارومیه” با رینگ پیستون و دلایل خرابی آن بیشتر آشنا خواهیم شد:

رینگ پیستون چیست؟

رینگ پیستون یکی از قطعات ضروری موتور خودرو می باشد. این قطعات از حلقه هایی تشکیل شده اند که با عملکرد موتور در ارتباط بوده و در صورت خرابی یا فرسودگی، ممکن است مشکلاتی را برای موتور ایجاد کنند. رینگ پیستون ها هنگام مخلوط شدن سوخت و هوا، پیستون را از سوراخ سیلندر به سمت پپایین فشار می دهند. وظیفه آن ها بستن محفظه احتراق موتور است. این قطعات با وجود اینکه قیمت پایینی دارند، تاثیر زیادی در عملکرد صحیح خودرو داشته و یکی از بخش های جدا ناپذیر موتور احتراق داخلی می باشند. پیستون از جنس آلیاژ آلومینیوم و چدنی بوده که به شکل استوانه توخالی در موتور قرار می گیرد. این قطعه دائما در حال انبساط و انقباض است. وظیفه پیستون، تبدیل انرژی گرمایی و سوختی به انرژی مکانیکی می باشد.

هر گونه اختلال در عملکرد قطعاتی مانند رینگ پیستون، باعث کاهش راندمان موتور می شود. به همین دلیل شناخت علائم خرابی قطعات، می تواند از آسیب های ناشی از آن جلوگیری کند.

رینگ پیستون چیست؟

علائم خرابی رینگ پیستون

بررسی علائم خرابی رینگ پیستون، می تواند از آسیب ها و خسارات ایجاد شده برای خودرو جلوگیری کند. در مواردی ممکن است با شنیدن سر و صدای زیاد از موتور خودرو متوجه این موضوع شده باشید. اما علائم دیگری نیز وجود دارند که در این قسمت به آن خواهیم پرداخت:

دود اگزوز

اگر دودی غلیظ با رنگ خاکستری از اگزوز خودرو خارج شود، می تواند یکی از دلایل خرابی رینگ پیستون و نشت روغن از محفظه سوختی موتور باشد. با خروج دود زیاد و سیاه، بوی روغن سوخته نیز احساس می شود. در این صورت بهتر است با مراجعه به مکانیک، مشکل رینگ و پیستون را حل کنید تا موتور خودرو دچار آسیب های دیگر نشود.

صدای بلند

تولید صدای غیر عادی از موتور خودرو ممکن است به دلیل شکستن رینگ پیستون باشد. به همین دلیل با شنیدن صدای بلند بایستی در سریع ترین زمان ممکن به مکانیک خودرو مراجعه کنید.

مصرف بیش از حد روغن

با توجه به مطالبی که گفته شده، خرابی و فرسودگی رینگ پیستون، باعث سوختن روغن شده در نتیجه موتور مجبور می شود برای سوخت و ساز خود، روغن زیادی را مصرف کند. به همین دلیل برای جلوگیری از این مشکل بهتر است به طور ماهانه روغن موتور خود را تعویض کرده و از مکانیک بخواهید تا قطعات موتور را بررسی کند.

کاهش سرعت و شتاب خودرو

از دیگر نشانه های خرابی رینگ کاهش سرعت و شتاب خودرو است. این مشکل به علت تراکم کم مخلوط سوخت و هوا ایجاد شده و موتور خودرو نمی تواند نیروی لازم برای شتاب گرفتن و افزایش سرعت را ایجاد کند. وقتی پای خود را بر روی پدال گاز فشار می دهید، مدت زمان زیادی طول می کشد تا سرعت آن بالا برود. به همین توصیه می شود برای رفع این مشکل رینگ پیستون ها را تعویض کنید.

 

بیشتر بدانیم: “اثرات خرابی منبع اگزوز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]