شارژ گاز کولر خودرو باعث قدرتمند شدن و افزایش توانایی آن در خنک کردن فضای داخلی خودرو می شود. کولر خودروهای امروزی اغلب طی یک فرآیند شیمیایی تبخیر و تصعید گاز، هوای اطراف را سرد می کنند. بروز برخی مشکلات در میزان سرمادهی کولر ماشین تاثیرگذار است و می تواند آن را حد زیادی کاهش دهد. در چنین مواقعی لازم است به سرعت نسبت به یافتن علت خرابی کولر اقدام نموده و آن را برطرف سازید. در مقاله از سایت “امداد خودرو ارومیه” به بهترین زمان شارژ گاز کولر خودرو خواهیم پرداخت:

شارژ گاز کولر خودرو به چه معناست؟

به فرایند اضافه کردن ماده خنک کننده یا همان گاز مبرد به کولر جهت خنک نگه داشتن هوای کولر در ماشین، شارژ گاز کولر گفته می شود. اگر با روشن کردن کولر خودرو به جای باد خنک، با باد گرم روبه رو شوید، این مهم ترین نشانه برای این است که در سیستم کولر خودروی شما ایراداتی وجود دارد. با انجام سرویس های دوره ای و شارژ گاز کولر می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

چرا سیستم خنک کننده خودرو نیاز به شارژ دارد؟

سیستم تهویه هوا برای خنک کردن هوای داخل خودرو به کار می‌رود و همچنین رطوبت را کاهش می‌دهد. این سیستم به شما اجازه می‌دهد که در زمستان نیز از آن استفاده کنید تا رطوبت شیشه جلوی خودرو را به سرعت کاهش دهید. فرآیند تهویه هوا از طریق تبخیر، فشرده‌سازی و انبساط می‌تواند هوای خودروی شما را خنک کند. در این سیستم، گاز مبرد دائماً از حالت گاز به حالت مایع و بعد دوباره به حالت گاز تبدیل می‌شود و این فرآیند باعث می‌شود هوای داخل خودرو مطبوع شود.

شارژ گاز کولر خودرو

علت نشتی گاز کولر چیست؟

نشتی و کاهش میزان گاز کولر ماشین می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه مطلب به برخی از این موارد خواهیم پرداخت:

هر چند وقت یکبار باید کولر گازی را شارژ کنم؟

اول، باید بدانید که کولر خودروی شما ممکن است هرگز نیاز به شارژ مجدد نداشته باشد. لازم نیست سیستم کولر خود را هر سال یا حتی هر دو سال یکبار شارژ کنید. بهترین شاخصی که برای شارژ مجدد مبرد نیاز دارید، زمانی است که سیستم کمتر از قبل شروع به خنک شدن می‌کند، اما قبل از اینکه خنک شدن کامل متوقف شود، باید برای شارژ آن اقدام کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]