علائم خرابی بخاری خودرو را در این مقاله از سایت “امداد خودرو ارومیه” بررسی خواهیم کرد: همانطور که می دانید، یکی از اجزای بسیار مهم خودرو سیستم گرمایشی آن است. عملکرد این سیستم برای گرم نگه داشتن فضای درون کابین خودرو است. اصلی ترین علائم خرابی بخاری خودرو کاهش بازدهی گرمای تولید شده است.

در ادامه مطلب به این مورد خواهیم پرداخت:

علائم خرابی بخاری خودرو

گرفتگی یا خراب شدن رادیاتور بخاری می تواند علت این اتفاق باشد. در صورتی که رادیاتور عملکرد مناسبی نداشته باشد انتقال حرارت به درستی اتفاق نمی افتد و بخاری خودرو به خوبی فضا را گرم نمی کند.  از مهم ترین علائم خرابی بخاری خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بدانید: چرا ماشین جوش می آورد؟

علائم خرابی بخاری خودرو چیست؟

چرا بخاری خودرو به‌محض استارت‌زدن گرما ایجاد نمی‌کند؟

بخاری خودرو به‌محض استارت‌زدن گرما ایجاد نمی‌کند. یعنی حتی اگر آن را روشن کنید، هوایی که از آن خارج می‌شود سرد است. مخصوصا هرچه بیرون سردتر باشد، زمان بیشتری طول می‌کشد تا گرما احساس کنید. این در درجه اول به‌خاطر ترموستات است. ترموستات سوپاپی است که به دما حساس است و در مسیر سیستم خنک‌کننده بین موتور و رادیاتور قرار دارد. دمای ایده آل موتورها معمولا بین ۹۰ تا ۱۴۰ سانتی‌گراد است. برای اینکه موتور سریع‌تر به این دما برسد، ترموستات بسته می‌ماند تا مایع خنک‌کننده در کل سیستم حرکت نکند و موتور به اندازه کافی گرم شود. هنگامی که این اتفاق افتاد، ترموستات باز می‌شود و مایع خنک‌کننده که گرم است در سیستم به حرکت درمی‌آید.

چگونه از خرابی بخاری خودرو جلوگیری کنیم؟

بهتر است مدام، و به ویژه پیش از شروع فصل سرما، سیستم گرمایش و سرمایش خودرو را معاینه کنید. معاینه سیستم خنک‌کننده و سایر بخش‌های مربوط به گردش هوا برای یک خودروی کاملا نو پس از ۱۰۰ هزار کیلومتر الزامی است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۳ میانگین: ۲.۷]