علائم خرابی تسمه خودرو :بدون دینام باتری نمی تواند همه ی قطعات را تغذیه کند زیرا قدرت کافی ندارد دینام برق را در تمامی قطعات خودرو نگه می دارد:

تسمه دینام ماشین چیست ؟

تسمه دینام قطعه‌ای بسیار کاربردی است که انرژی موتور را به قطعاتی مانند دینام، واتر پمپ، سیستم تهویه مطبوع و پمپ فرمان هیدرولیک انتقال می‌دهد.

این قطعه نقش بسیار مهمی در اتومبیل دارد به گونه‌ای که اختلال در عملکرد آن حرکت اتومبیل را با مشکل مواجه می‌کند.

 

روش کار تسمه دینام خودرو

تسمه دینام خودرو از یک سیم پیچ که استاتور نام دارد بهمراه یک جهت کننده ولتاژ، تعدادی جاروبک که ارتباط الکتریکی را با روتور حفظ می کنند و قرقره تشکیل شده است که جزء قطعات ثابت دینام به شمار می روند و اجزای دینام، قطعات مختلفی دارد که از آن میتوان به  پروانه خنک کن، پولی، در پوش جلو، آفتامات و… اشاره کرد. به جز قرقره تمامی این قطعات داخل یک حفاظ آلومینیومی قرار دارند. زمانی که موتور خودرو روشن است دینام برق را با استفاده از سیم پیچ، برای خودرو تامین می کند. در واقع آرمیچر دینام با کمک بالشتک های بدنه آن با چرخش در مدار مغناطیسی برق تولید می کند و به کمک زغال ها انرژی تولید شده دریافت می شود و به قطعاتی که انرژی الکتریکی نیاز دارند برق می فرستد.

چه زمانی تسمه را عوض کنیم؟

نشانه هایی که به معنی پارگی و آسیب دیدن کلی تسمه دینام و پروانه می شوند، اشاره کرده ایم که در صورت بروز هر یک از این موارد، باید سریعا تسمه ها را چک و بازبینی نمایید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]