علائم خرابی سیستم تعلیق خودرو را در این مقاله از سایت “امداد خودرو ارومیه” بررسی خواهیم کرد. خرابی سیستم تعلیق خودرو یکی از مشکلاتی است که هر راننده ای ممکن است با آن درگیر شود. سیستم تعلیق خودرو وظیفه نگهداری و هدایت اتومبیل را دارد. این سیستم به مرور زمان و به دلیل اصطحکاک با دست اندازها با مشکل مواجه می شود. به همین دلیل باید به طور مرتب چک شده تا از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا برخی از مهم ترین علائم خرابی سیستم تعلیق خودرو را بیان کنیم:

علائم خرابی سیستم تعلیق خودرو

سیستم تعلیق خودرو یا فنربندی که به عنوان یکی از مهمترین اجزای خودرو محسوب می‌شود وظیفه ایجاد ارتباط بین جاده و خودرو را بر عهده دارد. از دیگر وظایف این سیستم می‌توان به هدایت خودرو، شتاب گیری و ترمز اشاره کرد. در صورت عدم وجود سیستم تعلیق در خودرو تمامی قطعات خودرو به دلیل شدت ضربات وارد شده از سطح جاده به سرعت از بین خواهند رفت و عمر خودرو را کوتاه خواهد کرد.

در این قسمت به برخی از مهم ترین علائم خرابی سیستم تعلیق خودرو خواهیم پرداخت:

کشیدگی خودرو به یک سمت

اگر خودرو شما در هنگام رانندگی مستقیم به سمت چپ یا راست کشیده می شود ، احتمالاً چرخ‌های شما در تراز نیستند. کشش به پهلو نیز به دلیل فشار کم لاستیک، سایش ناهموار آج، شکستگی میله ها، یا خرابی جعبه فرمان ایجاد می شود. اگر علائم سیستم تعلیق بد، آسیب، یا ساییدگی را مشاهده کردید، باید آن را به مکانیک واجد شرایط تحویل دهید زیرا مشکلات تعلیق می تواند پیامدهای بسیار جدی داشته باشد.

رانندگی در ناهمواری ها و دست اندازها

یکی از مهمترین نقش های سیستم تعلیق غلبه بر دست اندازهای جاده ها است. پایه های موجود در سیستم تعلیق، مانع از آن می شود که راننده و سرنشینان ضربه‌ها و دست اندازها را در جاده احساس کنند . آنها با گذشت زمان فرسوده می شوند و همچنین می توانند در تصادفات اتومبیل یا برخورد با دست اندازها و چاله ها آسیب ببینند. در صورت فرسوده شدن یا آسیب دیدن کمک فنرها و پایه ها، متوجه تفاوت در سواری وسیله نقلیه خود خواهید شد. سواری بسیار پر دست انداز تر از حالت عادی خواهد بود. این مورد یکی از واضح ترین نشانه های خرابی سیستم تعلیق می باشد.

علائم خرابی سیستم تعلیق خودرو چیست؟

نشت روغن

اگر احساس می‌کنید که کمک فنرهای شما کمی چرب یا روغنی به نظر می‌رسند، احتمال نشت روغن وجود دارد. این نشان می دهد که کمک فنرها در زمانی که به آنها نیاز دارید به درستی کار نمی کنند. جذب کننده ها مانند یک معدن زغال سنگ کثیف و سیاه به نظر می رسند که کارایی و قابلیت های عملکرد آن را کاهش می دهد.

لرزش خودرو در سرعت بالا

شل شدن کمک فنرها و نیز معیوب بودن سیبک ها، چنین چیزی را ایجاد می کند. به جز آن لاستیک سایی و تنظیم نبودن زاویه چرخ ها نیز در شمار دلایل لرزش خودرو، قرار دارند.

سفت شدن فرمان در پیچ ها

اگر سفت شدن فرمان به کاهش گریس جعبه فرمان مربوط نباشد، می‌توانید به عیب در بوش‌ها نیز شک کنید. غالبا ساییدگی بوش ها، به چنین وضعیتی منجر می‌شود. البته تنظیم نبودن فشار لاستیک‌ها و یا کم باد بودن آن‌ها نیز از عوامل تاثیرگذار در سفتی فرمان به حساب می‌آیند.

در آخر

برای جلوگیری از هر گونه مشکلی، به طور منظم فشار لاستیک خود را بررسی کنید، به خصوص در مواقع سرما و اوج گرما. لاستیک ها نیز باید طبق توصیه های سازنده به درستی باد شوند در غیر این صورت می توانند سبب خرابی سیستم تعلیق خودرو شما شوند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۳]