علایم خرابی شمع خودرو چیست؟ شمع خودرو یکی از اجزای اصلی خودرو به شمار می رود که با ترکیب هوا و سوخت در سیلندر، باعث حرکت وسیله نقلیه می شود. این قطعه چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارد. برای اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله با ما همراه باشید:

شمع خودرو چیست؟

شمع خودرو یکی از قطعات اصلی خودرو محسوب می شود که وظیفه آن جرقه زنی و روشن کردن موتور است. در صورت خرابی شمع خودرو، سوخت اتومبیل به درستی کار نمی کند و جرقه زنی خودرو دچار مشکل می شود، در نهایت حرکت خودرو به سختی انجام می گیرد. بنابراین شمع خودرو بایستی به طور مرتب چک شود. در ادامه به بررسی علایم خرابی شمع خودرو می پردازیم:

علایم خرابی شمع خودرو چیست؟

شمع موتور مانند سایر قسمت های حیاتی خودرو برای اینکه عملکرد درستی داشته باشد، بایستی به طور مرتب چک شود و هیچ گونه سیاهی و چربی در آن نباشد. به همین دلیل بهتر است رانندگان، علایم خرابی شمع را بدانند و از سلامت آن مطمئن شوند.

از علایم آن:

علایم خرابی شمع خودرو

زمان تعویض شمع خودرو

زمان تعویض شمع خودرو برای بسیاری از خودرو ها یکسان بوده و بهتر است پس از سی هزار کیلومتر، تعویض شود. این کار باعث می شود عملکرد خودرو بهبود یابد و میزان مصرف سوخت آن کم شود.

در آخر

شمع خودرو یکی از اجزای اصلی خودرو است که وظیفه آن روشن کردن موتور و استارت می باشد، خرابی و فرسودگی شمع باعث اختلال در عملکرد موتور می شود. بنابراین بهتر است هر چند وقت یکبار برای تعویض آن اقدام کنید.

 

در صورت بروز هر گونه مشکل برای خودروتان در جاده با “امداد خودرو ارومیه” تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]