علایم خرابی فیلتر بنزین چیست؟ و چه زمانی باید آن را تعویض کرد؟ فیلتر بنزین نقش مهمی در عملکرد موتور و خودرو دارد. به همین دلیل توجه به علایم خرابی و تعویض آن از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد. در این مطلب قصد داریم نکات مهمی را در مورد فیلتر بنزین برای شما عزیزان بازگو کنیم. پس تا انتهای مقاله با وبسایت امداد خودرو ارومیه همراه باشید:

فیلتر (صافی) بنزین چیست؟

فیلتر های بنزین برای جلوگیری از آلودگی های بنزین در مسیر ورود به موتور خودرو قرار دارند. همانطور که می دانید باک خودرو محل رسوب ذرات معلق در بنزین است. این ذرات با حرکت ماشین و تکان های آن در مایع بنزین شناور می شود و این کار باعث ورود آلودگی ها به موتور خودرو می شود. به همین دلیل استفاده از فیلتر یا صافی خودرو باعث پاکسازی بنزین از ناخالصی ها و کثیفی های آن می شود. دهانه سوزن های انژکتور در بیشتر خودرو ها حدود ۰.۲ میلیمتر است و به همین دلیل از ورود ذرات خیلی ریز جلوگیری کرده و بنزین بدون هیچ آلایندگی به سیستم انژکتور می رسد. بنابراین هرگونه گرفتگی در مسیر حرکت سوخت، باعث کاهش راندمان خودرو و فرسودگی پمپ بنزین و … می گردد. فیلتر بنزین عمر کمی داشته و در زمان های مشخص بایستی بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

علایم خرابی فیلتر بنزین

علت خرابی فیلتر بنزین چیست؟

کثیفی فیلتر بنزین باعث کاهش عملکرد سوخت رسانی و آسیب به پمپ بنزین شود.

علایم خرابی و گرفتگی فیلتر بنزین

چه زمانی فیلتر (صافی) بنزین را باید تعویض کنیم؟

با توجه به علایم خرابی فیلتر بنزین، می توان به این نتیجه رسید که زمان تعویض صافی بنزین فرا رسیده است. تعویض به موقع فیلتر خودرو باعث راندمان بالای موتور و جلوگیری از ایجاد کثیفی در پمپ بنزین می شود. برای این کار بهتر است در دوره های زمانی مشخصی فیلتر بنزین بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شود. عمر مفید فیلتر به نوع کیفیت بنزین مصرفی و آلودگی های محیطی بستگی دارد. تعویض فیلتر سوختِ ماشین های قدیمی حداقل هر ۲ سال یا ۵۰۰۰۰ کیلومتر است. در مدل‌های جدیدتر، این فاصله می‌تواند طولانی‌تر شود.

بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا فیلتر سوخت شما نیاز به تعویض دارد، انجام تست فشار سوخت توسط مکانیک می‌باشد. این تست نشان می دهد که پمپ سوخت چه مقدار بنزین را از خود عبور می دهد، چرا که یک فیلتر معیوب باعث کاهش فشار بنزین می شود. مقدار نرمال فشار حدود ۳۰ تا ۶۰ PSI است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]