علت آتش گرفتن خودرو چیست؟ آتش گرفتن ماشین یکی از حوادث بسیار خطرناک است که ممکن است جان افراد را تهدید کند. ماشین به دلایل مختلفی ممکن است آتش بگیرد که شما باید این دلایل را بدانید و از آن جلوگیری کنید. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علت آتش گرفتن ماشین پرداخته‌ایم.

علت آتش گرفتن خودرو چیست؟

داغ‌ شدن سیستم پیشرانه

اگر مایعاتی که داغ و پرحرارت شده‌اند روی بخش هایی از خودرو مثل اگزوز یا بخش‌های داغ دیگر موتور بریزند در نهایت تبدیل به آتش گرفتن خودرو می شوند. اگر این دو قسمت در خودرو داغ شوند ممکن است در بسیاری از نقاط منجر به وحود آمدن مشکلات بسیار اساسی شوند. این موضوع در بعضی از موارد حتی موجب آتش گرفتن باک خودرو نیز شده است.

نقص سیستم الکتریکی

این نکته را به خاطر داشته باشید که هر جا اثری از برق و الکتریسیته است امکان جرقه‌ زدن و آتش‌سوزی هم وجود دارد. بهتر است بدانید خودرو هم دارای باتری می باشد که بخش مهمی از سیستم الکتریکی خودرو به حساب می‌آید . هنگامی که باتری در حال شارژ شدن می باشد این امکان وجود دارد که تجمع هیدروژن در محفظه موتور به وجود آید که این هیدروژن می‌تواند باعث انفجار شود. دقت داشته باشید که این موضوع علت آتش گرفتن باتری ماشین است.

علت آتش گرفتن خودرو

نشتی سیستم سوخت رسانی خودرو

اگر در حین رانندگی و یا هنگامی که خودرو در شرایط یکسان قرار دارد بوی بنزین در خودرو و حوالی آن احساس کردید سریع ببینید که نشتی سوخت به وجود آمده است یا نه زیرا این مورد در بسیاری از موارد می تواند منجر به آتش سوزی شود. بنزین به سرعت آتش می‌گیرد و خیلی خطرناک است زیرا یک جرقه کوچک می‌تواند آن را مشتعل کند و تهدیدی برای جان شما و بقیه سرنشینان بشمار آید.

تصادفات رانندگی

هنگامی که تصادفی به وجود می آید باید مراقب آتش‌ سوزی خودرو باشید زیرا در بعضی از موارد حادثه تصادف با واژگون شدن خودرو همراه است. ضربات آن منجر به تخریب و سوراخی باک بنزین می‌شود که در نهایت منجر به آتش گرفتن باک خودرو خواهد شد.

در آخر

در صورت بروز هرگونه مشکل به صفحه اصلی امداد خودرو ارومیه مراجعه کرده و با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]