علت تمام شدن گاز کولر خودرو چیست؟ چه مواردی در آن دخیل است؟

خالی شدن گاز کولر خودرو نشانه هایی دارد که در صورت مشاهده باید در زمان مناسب نسبت به شارژ مجدد گاز آن اقدام نمایید و یا در صورت خالی شدن کامل گاز کولر می توانید مشکل را تشخیص داده و آن را رفع نمایید.

در صورت مشاهده بایستی سریع به شارژ آن اقدام نماید و این نکته را باید حتما در نظر گرفت که کولر خودرو بر روی مصرف بنزین اثر دارد و مصرف سوخت را بالا می برد. پس سعی کنید هنگام روشن بودن کولر از باز بودن پنجره ها و شیشه های ماشین خودداری کنید.تا سوخت و انرژی حاصل از کولر هدر نرود. در این مقاله از امداد خودرو ارومیه به این مقاله خواهیم پرداخت. پیج اینستاگرام امداد خودرو ارومیه را دنبال کنید.

علت تمام شدن گاز کولر خودرومهم ترین علت مؤثر در کم شدن گاز کولر خودرو

علت تمام شدن گاز کولر خودرو می تواند علل مختلفی داشته باشد ولی در هر صورت باید تا حد امکان از وقوع آن تاحدی جلوگیری کرد هر چند که امری طبیعی است اما می توان آن را محدود کرد.

موارد زیر در کم شدن گاز کولر خودرو تاثیر دارد.

نشانه های شفاف خالی شدن گاز کولر خودرو

• کاهش توان خنک‌کنندگی کولر ماشین در این موارد مشاهده خواهید که کولر نسبت به قبل خنک کنندگی کمی دارد .

• صداهای اضافی و مزاحم در هنگام کار کردن کولر ماشین که بسیار شایع است.

 

 

صدای فس فس

علت صدای فس فس کولر خودرو

توجه داشته باشید اگر این صدا مربوط به لوله های رادیاتور باشد سیستم خنک کننده شما به کل کار نخواهد کرد و به مشکل خواهید خورد و عواقبی مانند  سوختن موتور و دچار آسیب دیدن سرسیلندر را در پی دارد. پس این موضوع را جدی بگیرید و به راحتی از ان نگذرید زیرا در غیر این صورت دچار هزینه های سرسام آور خواهد بود.

۴ روش برای کاهش صدای موتور ماشین

بررسی جدید یا قدیمی بودن تسمه 

کهنه شدن تسمه‌ها  به انتشار صدای جیغ مانند از سمت آنها منجر شود. هنگام مواجه با این صدا به تعویض تسمه خود اقدام نماید

بررسی موتور و لوله‌ های اطراف آن

گاهی درپوش موتور را بالا دهید و اتصالات آن، به ویژه بست شیلنگ‌ها و لوله‌ها را چک کنید کنید تا اگر ایرادی وجود دارد، نسبت به رفع آن اقدام کنید.

بررسی لنت ترمز

سعی کنید همیشه پیش از اتمام لنت‌ها، آنها را با قطعه نو و استاندارد تعویض کنید و همیشه زود به زود لنت هارا تعویض کتید تا هم ایمنی شما افزایش پیدا کند و هم از ایجاد سروصدا  های مزاحم و زیاد هنگام ترمز گرفتن جلوگیری کنید.

استفاده نکردن از ابزار ضد آیرودینامیک خودرو

هر وسیله‌ای که باعث شود بدنه خودرو از حالت استاندارد خود خارج شود، می‌تواند منجر به افزایش سروصداشود. این کار میزان فشار روی موتور و همچنین اصطکاک بدنه با هوا را بیشتر می‌کند و در نتیجه سروصدای تولید شده از ناحیه موتور و نویز باد به مقدار بیشتری به گوش سرنشینان می‌رسد.

 

صدای موتور خو

 

انواع کمپرسور کولر خودرو

کمپرسور پیستونی:شامل ویژگی های زیر است:

 

کمپرسور کولر خودروی الکتریکی:شامل موارد زیر است:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۷ میانگین: ۳.۷]