واشر سر سیلندر چیست؟ اصلی ترین وظیفه این قطعه، جلوگیری از خروج سوخت و گاز از سیلندرها و نفوذ آب و روغن به داخل آن است. واشر سر سیلندر وظیفهٔ ایجاد آب‌بندی کامل بین بخش احتراق موتور و سیستم‌های روغن‌کاری و خنک‌کننده را بر عهده دارد. در این مقاله از سایت ” امداد خودرو ارومیه ” به عملکرد اصلی این قطعه خواهیم پرداخت و دلایل سوخت آن را بررسی خواهیم کرد:

واشر سر سیلندر چیست؟

واشر سرسیلندر یکی از ملزومات اساسی موتور است که بین سیلندر و سرسیلندر قرار گرفته و وظیفه تحمل فشار ناشی از حرارت موتور را بر عهده دارد؛ این قطعه که از جنس مواد نسوز و فولاد با لایه مس ساخته شده است. از نفوذ مواد داخل سیلندر در هنگام حرکت پیستونها جلوگیری می کند. عدم اختلاط روغن و آب از وظایف مهم این واشر بوده و به عبارتی انجام عملیات آب بندی بین سیستم های مختلف موتور به عهده این واشر است.

سوختن واشر به چه معناست؟

سوختن این واشر، یکی از مشکلاتی است که صاحبان وسایل نقلیه امروزی با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، باعث آمیخته شدن آب و روغن شده و خاصیت آب بندی آن را ازدست می دهد.  از این طریق موجب بروز خسارت های مالی برای صاحبان خودرو خواهد گردید. نکته‌ای که برای جلوگیری از این اتفاق لازم است بدانید، این است که این قطعه همانند بسیاری از قطعات دیگر خودرو نیاز به تعویض دوره‌ای دارد.

واشر سر سیلندر چیست

مهم ترین علائم خرابی واشر سر سیلندر

اقدامات لازم در هنگام جوش آوردن خودرو

در اولین فرصت خودرو خود را متوقف کرده و ماشین را خاموش کنید. کاپوت رو بالا بزنین  و هر ۳۰ الی ۴۰ ثانیه موتور رو در حد سه چهار ثانیه روشن کنید و مجدد خاموش کنید. این حرکت را تا چند بار تکرار نمایید. در واقع با این حرکت از آسیب هایی نظیر چسبیدن رینگ و پیستون جلوگیری به عمل می آورید.

البته توصیه می شود واشر سر سیلندر خودرویتان را باید تعویض کنید. چراکه در این دما ، سرسیلندر اولین قطعه ای هست که آسیب می بیند. همانطور که گفته شد واشر سرسیلندر عمل آب بندی بین سیلندر و سر سیلندر را انجام میدهد و از قاطی شدن آب و روغن جلوگیری به عمل می آورد. که در صورت سوختن واشر سرسیلندر ، آب و روغن قاطی میشود.

در هنگام باز کردن درب رادیات احتیاط کنید ، سعی کنید ۱ متر فاصله را حفظ نمایید. درب رادیات را کم کم باز کنید تا بخارهای اضافی خارج شوند و سپس آب را طی چند مرحله اضافه کنید ، با این روش موتور خودرویتان خنک می شود. با خنک شدن موتور و عادی شدن دمای آن ، ماشین را خاموش نمایید.

در صورت مشاهده چنین مواردی حتما به تعمیرگاه مراجعه نمایید تا از صرف هزینه های سنگین تر جلوگیری نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۲ میانگین: ۴]