رانندگی در زمستان حتی در فضای شهری می تواند سخت و پر خطر باشد بیاید باهم با رعایت چند نکته ساده خطر را از خود دور کنیم.

 

ترفند های رانندگی در زمستان

۱- این لوازم فراموش نشود، لوازم مورد نیاز که همیشه باید در ماشین شما باشد!

یک کیف را آماده کنید و همیشه همراه خود هنگام رانندگی در زمستان با خود ببرید و این کیف شامل لوازم زیر باشد:

۲- لباس گرم همراه خود داشته باشی.

احتمال این که ماشین خربا شود یا مجبور شوید مدتی توقف کنید بهتر است لباس گرم همراه خود داشته باشید. همچنین می توانید یک پتو در ماشین خود قرار دهید که در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

۳-قبل از سفر و رانندگی از وضعیت جاده ها باخبر شوید.

یکی از کار های بسیار واجبی که قبل از رانندگی حتما باید آن را انجام دهید از طریق راهداری از وصعیت جاده ها باخبر شوید. برای اطلاع از وضعیت جاده ها می توانید.تلفن گویای ۱۴۱ به صورت شبانه روزی آخرین اخبار ها در مورد وضعیت جاده های کشور به شما اطلاعات خواهد داد.

۴- فاصله ی خود را با ماشین جلویی رعایت کنید.

نکته ای که باید به ان توجه کنید این است که فاصله ترمز گرفتن شما از ماشین جلویی در جاده برفی با جاده خشک کاملا متفاوت است زیرا احتمال لیزر خوردن وجود دارد . ممکن است شما ترمز گرفته باشید اما ماشین همچنان رو به جلو حرکت می کند. از این رو بهتر است دو برابر حالت عادی از ماشین جلویی فاصله داشته باشید. علاوه بر فاصله حتما به چراغ های ماشین جلویی توجه کنید. از  آن جایی که دید خوبی در جاده برفی وجود ندارد پس فاصله ی خود را رعایت کنید تا از خطر های احتمالی دور بمانید.

نکات رانندگی در زمستان

۵- خودرو را حتما سرویس کنید.

حتما حتما قبل از شروع سفر ماشین خود را به مکانیکی برده و سرویس کنید. از مواردی که حتما باید چک شوند را در ادامه برایتان لیست کرده ایم:

۶- به علائم و تابلو های جاده بیشتر توجه کنید.

ممکن است به علت مه بودن و بارش برف نتوانید خوب ببینید عجله نکنید و تابلو را کامل بررسی کنید تا دچار اشتباه نشوید، ممکن است با یک اشتباه از جاده خارج شوید!

۷- باک بنزین خود پر کنید و یا از پر بودن ان اطمینان حاصل کنید.

پر بودن باک بنزین چه در هوای سرد چه دیگر فصل ها از مهم ترین رکن هایی است که باید بررسی کنید تا در جاده به علت تمام شدن بنزین نمانید.

 

۸-شماره های ضروری را به خاطر بسپارید

به خاطر سپردن شماره های اضطراری چه در فصل زمستان چه در مواقع دیگر از ضروریات سفر محسوب می شود.

شماره هایی مانند امداد خودرو: ۰۹۱۴۶۲۶۴۸۳۳

پلیس راه: ۸۸۲۵۵۵۵۵

اورژانس: ۱۱۵

۹- تلفن خود را شارژ کنید و کاملا پر باشد.

بهتر است در فصل سرما، علاوه بر اطمینان از شارژ بودن گوشی موبایل خود، پاور بانک نیز به همراه داشته باشید. شرایط آب و هوایی جاده امکان دارد هر لحظه تغییر کند و گرفتار جاده ها شوید. در این مواقع، برای تماس با نیروهای امداد به تلفن نیاز دارید.

۱۰- با سرعت بالا فرمان را نچرخانید.

از دور زدن های ناگهانی در جاده های لغزنده خودداری کنید. بهتر است کمی از سرعت خود بکاهید و فرمان را به آرامی در راستای مورد نظر بچرخانید.

رانندگی در زمستان

وسایل مورد نیاز در زمستان

  1. دستکش
  2. کیسه نمک
  3. جعبه کمک های اولیه
  4. بیلچه
  5. کیسه شن
  6. برف روب
  7. یخ شکن
  8. شیشه شور
  9. لباس گرم
  10. خوراکی، کنسرو و آب معدنی
  11. تایر زاپاس
  12. زنجیر چرخ
  13. چراغ قوه

 عادت های غلط رانندگی،این عادت ها را ترک کنید!

جمع بندی

رانندگی در کل چه در فصل های سرد چه در دیگر فصل ها باید غیر قابل پیش بینی می باشد، پس در نتیجه بهتر است خودتان برای هر بحرانی آماده کنید. اگر نکاتی که در این مقاله به شما گفتیم کاملا رعایت کنید، می توانید به حد خیلی زیادی از بحران های احتمالی جلوگیری کنید. اما خب نکته ای که می تواند در آن بحران و اتفاق دل شما را قرص کند وجود امداد خودرو می باشد. امداد خودرو فرامز به صورت شبانه روزی در هر فصل می تواند به شما امداد رسانی کند. پس در هر زساعت شبانه روز خودرو شما دچار مشکل شد با امداد خودرو فرامرز تماس بگیرید.

به صفحه اینستاگرام امداد خودرو ارومیه بپیوندید!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]