زمان تعویض صحفه کلاچ حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر است.این از قطعات مهم در خودرو است و انتقال و قطع نیرو را بر عهده دارد. این قطعه در گیربکس خودرو جایگذاری شده و به همین منظور باید به سلامت آن توجه کامل شود در غیر این صورت جلوبندی ماشین به طور جدی آسیب خواهد دید.کلاچ در مکانیزم خودرو نقش دارد و از قطعات تشکیل دهنده جلوبندی است.

برای طلاعات بیشتر تا اخر این مقاله سایت امداد خودور ارومیه را دنبال کنید.همچنین پیچ اینستاگرام ما هر روز جدید ترین مطالب روز و رانندگی را به شما عزیزان آموزش می دهد.

زمان تعویض صحفه کلاچ را از کجا بدانیم

 

چه زمانی صحفه کلاچ را عوض کنیم؟

زمان تعویض صحفه کلاچ در حالت معمول دیسک و صحفه کلاچ خودرو پس از طی کردن ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد و زمانی که بیشتر حرکت خودرو در جاده‌های بیرون شهری انجام و در نهایت از کمتر استفاده شود این مقدار به ۸۰ هزار هم می رسد.اما این نکته را توجه داشته باشید که ماشین‌های عادی موجود در بازار معمولا زیر۴۵ هزار کیلومتر نباید نیاز به عوض کردن دیسک داشته باشند.

 

علت خراب شدن صحفه کلاچ

صحفه کلاچ یک قطعه مهم از ماشین است و خرابی آن به علل متفاوتی بستگی دارد این عوامل باعث خرابی و از بین رفتن به مرور صحفه کلاچ و دیسک می شود.

  1. راننندگی کردن با شتاب زیاد
  2. دنده دادن اشتباه
  3. استفاده زیاد و بی موقع از کلاج
  4. استفاده از کلاج در سر بلایی
  5. زیاد بودن تعداد سرنشینان خودرو

نشانه های خرابی صحفه دیسک و کلاچ

ازکجا متوجه شویم که صفحه کلاچ خودرو نیاز به تعویض دارد؟ صفحه کلاچ در خودروهای دنده ای باید همیشه بعد از طی کردن چند هزار کیلومتر به طور منظم تعویض شود، به طور معمول اغلب خودروسازها پیشنهاد می‌کنند که دیگه بعد از ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر با خودرو،صفحه و دیسک کلاچ تعویض بشوند. اما این عدد معیار کاملا دقیقی نیست و بیشتر از همه به نوع رانندگی شما وابستگی دارد.از واضح‌ ترین نشانه های تمام شدن دیسک و صفحه کلاچ، بد جا رفتن دنده‌ است که با صدایی همراه خواهد بود.

اگر در حین تعویض دنده با مشکل روبه رو شدی و متوجه شدید که به سختی  دنده جا می رود این نیز یکی دیگر از نشانه های تمام شدن صحفه شما می باشد.

علاوه بر آن چند نشانه دیگر وجود دارد:

راهکار برای افزایش صحفه دیسک و کلاچ

این قطعه مهم نیاز به مواظبت بیشتری دارد چرا که در صورت تمام شدن و خراب بودن آن اثرات زیانباری به لار خواهد آورد

در اخر

در حین رانندگی سعی کنید کمتر از کلاچ استفاده کنید و در مواقع بی موقع و بی جا پدال کلاج را فشار ندهید.همچنین با تعویض به موقع و مناسب دنده ها می توانید طول عمرآن را افزایش دهید.شما با علائم خرابی صحفه دیسک و نشانه های آشنا شدید.انها را جدی بگیرید امیدواریم از این مقاله ما راضی بوده باشید.نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]