علائم خرابی برف پاک کن چیست ؟

علائم خرابی برف پاک کن شاید سوالی باشد که بارها برای ما به وجود امده اکنون میخواهیم امروز شما را با
علائم خرابی برف پاک کن و علت کار نکردن آن آشنا کنیم .از علت های کار نکردن برف پاک کن به چند مورد اشاره می کنیم که عبارت اند از:

  1. قطع بودن سیم برق
  2. کار نکردن موتور برف پاک کن
  3. یخ زدگی برف پاک کن اتومبیل
  4. ‌سوخته بودن فیوز آن
  5. شل بودن مهره های برف پاک‌کن
  6. پاره بودن تیغه های برف پاک کن

چرا پمپ آبی برف پاکن کار نمی کند؟

علاوه بر دانستن علائم خرابی برف پاک کن نیاز است پمپ آبی برف پاکن را بشناسیم.

شرایط آب و هوایی :مایع درون مخزن شیشه شور احتمال دارد تحت تاثیر کاهش دما و هوای سرد، درون مخزن و یا شلنگ و سایر مسیرها یخ بزند. در اینصورت ممکن است چند ساعت طول بکشد تا مایع درون مخزن دوباره به حالت مایع بازگردد و قابل استفاده شود.پس دما و شرایط آب و هوایی محیط تاثیر بسزایی در علمکرد پمب آبی آن دارد.

 

علائم خرابی برف پاک کن علاوه بر موارد ذکر شده می تواند به موضوع های زیر هم مرتبط شود.

خالی شدن مخزن آب پاش برف پاک کن خودرو:پر نبودن مخزن یکی دیگر از دلیل های خارج نشدن آب از پمپ است. توجه کنید که گاهی ممکن است چراغی که میزان مایع شیشه شور را نشان می‌­دهد به درستی کار نکند.

گرفتگی آب پاش برف پاک­ کن خودرو:گرفتگی مجرا و دهانه برف پاک کن از دلایلی است که باعث می­‌شود آب از پمپ خارج نشود.

نشتی شلنگ مخزن و یا قطع شدن آن:گاهی حتی در شرایطی که به تازگی مخزن را از مایع شیشه شور پر کردید متوجه می­‌شوید که مخزن خالی شده است. در این شرایط ممکن است اتصالات و شلنگ مخزن دارای نشتی باشد. در صورت وجود نشتی لازم است شلنگ را تعویض نمایید تا بتوانید از شیشه شور خودرو استفاده کنید.

گذری به تاریخچه برف پاک کن

در سال ۱۹۱۱ اولین برف پاک کن توسط فردی به نام گلدستون آدامز در انگلستان ثبت شد. اگرچه طرح اولیه وی به تولید نرسید ولی شروعی برای برف پاک کن­ های جدید شد.

در سال ۱۹۱۷ یک شرکت آمریکایی با نام Tri-Continental Corporation اولین برف پاک کن واقعی را تولید کرد. نام امروزه این شرکت Trico است که همچنان در زمینه تولید انواع برف پاک کن فعالیت می ­کند.

 

چند نوع تیغه برف پاکن وجود دارد؟

حال دانستیم علائم خرابی برف پاک کن چیست و با انواع آن آشنا شدیم ،حال میخواهیم انواع دسته های تیغه آن را بررسی کنیم.

تیغه برف پاک کن فلزی:

این نوع برف پاک کن که به آن معمولی یا ساده هم می گویند، از انواع دیگر آن بیشتر متداول است.پلاستیک فشرده در آن به کار رفته است. در خودروهای تولید داخل کشور این تیغه ها کاربرد بیشتری دارند.

تیغه برف پاک کن ژله ای :

این نوع تیغه که از نوع قبلی جدیدتر است. تیغه ها از جنس سیلیکون هستند که هم طول عمرشان بیشتر از تیغه های معمولی است و هم در مقابل سرما و گرما مقاوم ترند.

تیغه هیبریدی:

این نوع تیغه ترکیبی از مسطح و معمولی است.تیغه برف پاک کن از جنس هیبریدی، از مواد مرغوب و با کیفیت درجه یک ساخته شده است. جنس لاستیک آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

سخن آخر

برف پاکن و علمکرد درست آن باید چک شود و هر از گاهی باید تیغه های آن را  چک کرد زیرا اگر به موقع آن را تعویض نکنیم و در سالم بودن برف پاکن ها اطمینال حاصل نشود. مشکلاتی برای ما بخصوص در هوای بارانی و برفی ایجاد خواهد کرد.

پس سعی کنید آن را به موقع تعویض کنید هر چند اگر به ظاهر سالم به نظر بیاید.سایت امداد خودروی ارومیه شما را با بهترین و جالب ترین موضوع ها و اخبار های رانندگی با خبر می کند.همچنان پیج اینستاگرام امدادخوردی ارومیه را دنبال کنید تا با جدیدترین موضوع ها و اخبار رانندگی جالب آشنا شوید.