علت خنک نکردن کولر خودرو و خراب بودن  آن می‌تواند یکی از بدترین و آزاردهنده‌ترین مشکلاتی باشد که در فصل تابستان و در روزهای گرم برای خودرو پیش می‌آید. بخصوص در مناطقی با آب‌و هوای شرجی و گرم ،این مشکل اذیت کننده و غیرقابل تحمل است. کولر یکی از مهم ترین ها در گرم ترین روز های تابستان به حساب می آید  پس دست به کار شوید و هر چیه سریع تر مشکل را رفع کنید در این مقاله به چند مورد از دلایل خرابی کولر خودرو اشاره می‌کنیم.

برای دیدن مقاله های بیشتر و همچنین اطلاعات مربوط به رانندگی به سایت امداد خودرو ارومیه و پیج اینستاگرام امداد خودرو ارومیه  مراجعه کنید

روشن نشدن کولر خودرو

دلایل خنک نکردن کولر خودرو

به چند مورد از دلایل آن اشاره میکنیم

روشن کردن کولر بلافاصله بعد از استارت خودرو

هنگامی که سوار خودرو میشویم و بلافاصله بعد از روشن کردن خودرو  کولر را روشن میکنیم این عامل به مرور  باعث می شود عمر کولر شما کمتر شود و به آن آسیب میرساند پس بهتر است کمی صبر کنید و مدتی از استارت خودرو بگذرد و سپس اقدام به روشن کردن کولر خود کنید.

رانندگی با سرعت بالا

هنگام رانندگی باید حتما به این نکته اهمیت دهیم و توجه داشته باشیم که سرعت غیر مجاز و بیش از اندازه گاز دادن هم میتواند به نوبه خود اثر گذار در علت خنک نکردن کولر خودرو باشد پس لطفا حین  رانندگی سعی کنید از سرعت بیش از اندازه بپرهیزید چرا که هم خطرناک برای جان شما عزیزان و هم برای سیستم کولر شما مضر است.

معیوب بودن فن خودرو

هنگامی که  فن ماشین به درستی کار نکند موجب میشود که کندانسور به خوبی خنک نشود و با گذشت زمان این مشکل می‌تواند هوای گرم در داخل ماشین باقی بماند. بخاطر اینکه  این مشکل برطرف شود باید فن خنک‌کننده به صورت چشمی بازدید و چک  شود و در صورتی که مشکلی داشت برطرف گردد. فن ماشین احتمال دارد در اثر عواملی همچون ضربه خوردن، دچارشکستگی  شود و به همین دلیل حتماً باید تعویض شود. همچنین فن ماشین می‌تواند در اثر خراب شدن فیوزها، مدارهای الکتریکی و … از کار بیفتد و لازم است برای رفع مشکلات فنی  آن به یک متخصص مراجعه کنید.

 

 

نقص فنی در کمپرسور

یکی دیگر از علت خنک نکردن کولر خودرو  نقص فنی در کمپرسور خودرو  است. زمانی که کمپرسور ماشین خراب می‌شود باعث ورود باد گرم به داخل ماشین، قطع و وصل شدن کولر ماشین و همچنین قطعی کامل کولر خواهد شد. برای جلوگیری از خراب شدن کمپرسور و حل این مشکل ذکر شده بهتر است که سیستم A / C ماشین هر چند وقت یک‌بار و بدون در نظر گرفتن دمای بیرون به مدت ۱۵ دقیقه روشن کرد. این امرباعث می‌شود که کمپرسور سلامت خود را حفظ کرده و طول عمر آن افزایش پیدا کند و منجر به خراب شدن کولر نشود.

 

خرابی تسمه:خرابی تسمه خودرو از مشکلاتی است که ممکنه برای همه ما پیش آمده باشد در این موارد باید دقت کنیم و از وقوع چنین اتفاقی تا حد توان جلوگیری کنیم  چرا که علاوه بر مشکلات زیاد خود موجب کار نکردن و ایجاد مشکل در سیستم کولر شما میشود در حقیقت پاره شدن یا شل شدگی تسمه کمپرسور کولر می‌تواند باعث خراب شدن آن شود و لازم است که این تسمه در صورت آسیب دیدن  تعمیر یا  حتی تعویض شود.

 

 

لطفا نظرات خودرا با ما در میان بگذارید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]