علت گرم بودن موتور چیست؟و انواع آن را در این مقاله به شما خواهیم گفت.
شل بودن تسمه
۲-پروانه(شکستن ،برعکس بستن)
۳-خرابی ترموستات(گیرکردن)
۴-نا میزان بودن دلکو(نامیزانی پلاتین و خرابی شمع و تک کارکردن از جرقه)
۵-کم بودن آب
۶-رسوب بستن رادیاتور
۷-نامیزان بودن کاربراتور یاجدیدا انژکتورها
۸-گرفتگی اگزوز(مخزن کاتالیست وسوراخ بودن انبار اگزوز)
۹-معیوب بودن واتر پمپ
۱۰-سوختن واشر سر سیلندر
۱۱-ترساندن سوپاپ(سوختن سوپاپ)
۱۲-درب رادیاتور معیوب است.
۱۳-کثیف بودن بیش از حد موتور
۱۴-صفحه کلاچ (بکس باد کردن صفحه کلاچ)
۱۵-معیوب بودن ترمز ها
۱۶-نامیزان بودن فیلرسوپاپ ها (کیپ بودن و شل بودن سوپاپ ها)
۱۷- کم بودن باد لاستیک ویا اسپورت کردن لاستیک ها
۱۸-فشار زیاد به موتور
۱۹-تازه تعمیر بودن موتور(تا آببندی گرم میکند)
۲۰-هوا داشتن سیستم خنک کاری
۲۱-زیاد بودن بار و ارتفاع بار
۲۲-کم و زیاد بودن روغن موتور
۲۳-گرفتگی تهویه موتور( ورودی و خروجی هوا داخل موتور)
۲۴-نامیزانی تایم موتور(حتی یک دنده تایم،تسمه تایم نامیزان باشد)
۲۵-اتصال بدنه بودن کابل اصلی
بعد از گرم کردن موتور چه معایبی پیش می آید:
۱-سوختن واشر سرسیلندر
۲-ترساندن سوپاپ(سوختن)
۳-چسباندن رینگ و پیستون
۴-سوختن پیستون(سوراخ شدن)
۵-زیاد شدن بخار
دودکردن موتور درحالت عادی(دودسیاه):
۱-گرفتگی انژکتورها.
۲-نشتی ازناحیه اورینگ انژکتور.
۳-برنامه ریزی ایپرامECU.
۴-سنسوردمای آب.
خودرو بی دلیل گاز می خورد ویا دور موتور بالا می رود:
۱-استپرموتور.
۲-سنسور و موتوردریچه گاز(درصورت وجود.)
۳-مپ سنسور(سنسورفشارهوای ورودی).
۴-ایراد سیم،پدال و دریچه گاز.
۵-سیستم ورودی هوا و منیفولد(نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز).
۶-سنسور دورموتور.
۷- ECUموتور(ایپرام یافلش برنامه ریزی شود.)
۸-انژکتورها وغیره.
۹-ممکن است در اثر شست وشوی موتور ویا بارندگی به بعضی از سنسوها مانند کیلومتر آب رسیده باشد وباعث کارکرد نامنظم وبهم ریختگی ای سی یو شود، معمولا با فلش رفع عیب می شود.
توصیه ضروری
/ ۱ هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر شمع خودرو تعویض گردد.
۲٫ صافی بنزین و لنت ترمز هر ۱۵۰۰۰ کیلومتر تعویض شود.
۳٫ تسمه تایم خودرو هر ۶۰۰۰۰ کیلومتر تعویض گردد.
۴٫ تسمه تایم باید برند معتبر باشد.روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا در هر ۵۰۰۰ کیلومتر تعویض شود.
۵٫ از تمیز کردن فیلتر هوا جدا” خودداری فرمایید چون ذرات موجود در آن سرطان زا می باشد.
۶٫ از هل دادن خودروهای انژکتوری جهت روشن نمودن خودرو خود داری کنید.
۷٫ ماهی یک بار کولر خودرو را به مدت چند دقیقه جهت مخلوط شدن گاز با روغن مخصوص آن و جلوگیری از فاسد شدن آن روشن نمایید.
۸٫ در هنگام روشن بودن خودرو از باز کردن کابل باتری خودداری کنید.
۹٫ با روشن شدن چراغ استپ،خودرو را متوقف نموده با نمایندگی تماس بگیرید.
۱۰٫ با روشن شدن چراغ انژکتور، خودرو را خاموش نموده وبسط باتری را چند ثانیه جدا نموده و سپس اتصال دهید اگر چراغ خاموش نشد به نمایندگی مراجعه نمایید.
۱۱٫ در اول صبح بعد از روشن نمودن خودرو نیازی به گرم کردن خودرو در حالت توقف نیست و در کمتر از یک دقیقه خودرو را حرکت دهید و مسافت یک کیلومتر را با دنده ۱ و۲ برانید.در حالت توقف مدت زیادی خودرو را روشن نگاه ندارید.
۱۲٫ از روشن کردن کولر در حالت توقف خود داری نمایید.
۱۳٫ هیچ دستگاه عیب یابی قادر به تنظیم میزان سوخت مصرفی نمی باشد.دستگاه عیب یاب فقط می تواند میزان مصرف سوخت بالا یا پایین را نشان دهد. و رفع عیب به عهده مکانیک می باشد.
۱۴٫ توصیه می گردد اولین تعویض روغن در ۲۵۰۰ کیلومتر انجام شود .
سایت امداد خودروی ارومیه مهم ترین موضعات رانندگی را به صورت مقاله آماده کرده است.