افزایش شتاب خودرو برای کسانی که به دنبال رانندگی پرهیجان هستند، بسیار حائز اهمیت است. راه های مختلفی برای افزایش شتاب خودرو وجود دارد که می تواند موثر واقع شود. البته امروزه تولیدکنندگان خودرو به دنبال خودروهایی هستند که از لحاظ ایمنی و مصرف سوخت به صورت استاندارد طراحی شود. چرا که شتاب بالاتر در خودرو می تواند مصرف سوخت را افزایش داده و احتمال بروز تصادف را افزایش دهد. در این مقاله از سایت “امداد خودرو ارومیه” قصد داریم با راهکارهای موثر در افزایش شتاب خودرو بیشتر آشنا شویم:

افزایش شتاب خودرو

رانندگان حرفه ای به دنبال حداکثر کارایی خودرو خود هستند. اما باید به این نکته توجه داشت که به منظور ارتقا سطح ایمنی خودرو میزان شتاب خودرو را به صورت محدود تولید می شود. پیش از اقدام به آن باید به موارد زیر دقت کنید:

شتاب خودرو چیست؟

شتاب کمیتی است که میزان تغییرات سرعت را در یک زمان خاص، تعیین می کند. هر چقدر میزان شتاب خودرو بیشتر باشد، سرعت خودرو نیز افزایش یافته و در مدت زمان کمتری فواصل مورد نظر را طی می کند.

عوامل موثر در شتاب خودرو چیست؟

راه‌های زیادی برای بالابردن شتاب خودرو وجود دارد. برخی از این راه‌ها مربوط به وقتی است که شتاب خودروی شما در اثر استهلاک قطعات پایین آمده و نیاز به سرویس کردن و تعمیر دارد و برخی هم مربوط به جایگزین کردن قطعات اصلی خودرو با قطعات دیگر است. با شناخت عوامل موثر در افزایش شتاب خودرو می توان به راحتی سرعت خودرو را بیشتر کرد. این عوامل شامل موارد زیر می باشد:

افزایش شتاب خودرو

راهکار های طلایی برای افزایش شتاب خودرو

اگر خودروی شما به مرور زمان شتاب خود را از دست داد، بهتر است آن را عیب­ یابی کرده و رفع ایراد کنید. از روش­ های افزایش شتاب خودرو می­ توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعویض فیلتر هوا

پس از مدتی فیلتر هوای موجود در خودرو آلوده شده و منافذ آن با گرد و غبار پوشانده می شود. به همین دلیل هوای کمتری وارد سیستم احتراق شده و شتاب خودرو را کم می کند. با تعویض آن می توان باعث بهبود شتاب خودرو شد.

تعویض کاتالیزور

یکی دیگر از مواردی که باید پس از احساس کاهش شتاب خودرو بررسی کنید، کاتالیزور است. کاتالیزور، گازهای خروجی را تصفیه می‌کند. این قطعه به مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهد. در نتیجه پس از مدتی یا باید سرویس شود و یا در صورت نقص، تعمیر شود.

تعویض روغن موتور

همانطور که می دانید روغن خودرو باید به صورت دوره ای تعویض شود. این کار می تواند تاثیر مثبتی در عملکرد پیستون ها داشته و علاوه بر خنک کردن موتور، شتاب خودرو را بیشتر کند.

بررسی رینگ پیستون

اگر خودرو شما دچار کاهش شتاب شده است توصیه می شود رینگ پیستون و سوپاپ‌ها را چک کنید. چرا که آسیب به این قسمت ها می تواند سیستم احتراق را دچار مشکل کند.

بیشتر بخوانید: رینگ پیستون چیست؟

تعویض انژکتور

گاهی تعویض انژکتور باعث بهبود شتاب خودرو می‌شود. چون سوخت خودرو ناخالصی دارد، در نتیجه باعث کثیف شدن انژکتورها شده و سوخت‌رسانی به سیلندرها با مشکل مواجه می‌شود. پس توصیه می‌کنیم انژکتورها را به صورت دوره‌ای تمیز کنید تا از آلودگی پاک شوند.

استفاده از لاستیک مناسب

استفاده از لاستیک مناسب و همچنین کم کردن وزن خودرو با خالی کردن بارهای اضافی موجود در صندوق عقب هم می‌تواند به افزایش شتاب ماشین کمک کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]