علت خرابی انژکتور چیست ما برای شما اطلاعاتی جمع آوری کردیم با ما همراه باشید
با سوزن انژکتور و علائم خرابی آن آشنا شوید
علت خرابی انژکتور چیست:
سوزن انژکتور وظیفه دارد تا سوخت را به صورت کاملا پودری در داخل محفظه احتراق پاشش کند. پاشش بر روی سوپاپ هوا در زمان مکش انجام می شود که میزان پاشش توسط ECU بصورت زمانبندی صورت می پذیرد.
اولین اصل حرکت در خودروهای با موتور احتراق داخلی تامین سوخت و سوخت رسانی به واحد تولید انرژی یا همان موتور خودرو است.
بنزین به عنوان سوخت محرک خودرو باید در ابتدا توسط پمپ بنزین به سمت موتور هدایت شود و
در آنجا ضمن مخلوط شدن با هوا به داخل محفظه سیلندر وارد شده تا با جرقه زنی شمع عمل احتراق صورت گیرد.
در گذشته عمل مخلوط شدن سوخت و هوا توسط کاربراتور انجام می شد اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در
صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن شکل جدید از سیستم سوخت رسانی به نام سیستم انژکتوری پدید آمد.
ماهیت عملکرد سیستم کاربراتوری و سیستم انژکتوری تقریباً مشابه یکدیگر است اما با این تفاوت که در سیستم انژکتور، عمل مخلوط کردن
سوخت و هوا با دقت و راندمان بالاتری انجام می شود و در نتیجه باعث کاهش مصرف سوخت و خروج آلاینده های کمتری از اگزوز خودرو می شود.
انژکتور یک قطعه الکترونیکی – مکانیکی است که در ورودی سیلندر خودرو قرار گرفته و وظیفه دارد تا میزان و شدت پاشش سوخت به
درون سیلندر را مدیریت و تنظیم کند. عملکرد صحیح انژکتور رابطه مستقیمی با عملکرد موتور خودرو دارد
و وجود هر گونه خطا یا ایرادی در آن می تواند منجر به وجود مشکل در کارکرد خودرو شود.
علائم خرابی انژکتور
سوزن انژکتور یک قطعه مصرفی است و طبیعتاً پس از مدتی بنا به میزان کارکرد خودرو، نحوه رانندگی و کیفیت سوخت مورد استفاده ممکن است
دچار مشکلاتی شوند. یکی از شایع ترین مشکلاتی که معمولاً برای این قطعه اتفاق می افتد گرفتگی آن بر اثر وجود ذرات موجود در سیستم
سوخت رسانی است. گاهی اوقات استفاده از سوخت های بی کیفیت یا وجود رسوبات موجود در باک می تواند در
مسیر سوزن انژکتور قرار گرفته و پاشش سوخت را دچار وقفه یا ایراد کند.
سایت امداد خودرو ارومیه همیشه و در همه حال آماده خبر سازی جالب ترین موضوعات رانندگی است.