علت خرابی بخاری خودرو چیست

علت خرابی بخاری خودرو چیست ما برایب شما عزیزان توضیحاتی در این مقاله آماده کرده ایم با ما همراه باشید

علل خرابی بخاری خودرو

گاهی اوقات بخاری خودرو اصلا روشن نمی‌شود و گاهی اوقات روشن می‌شود، ولی هوای دمیده‌شده به‌اندازه کافی گرم نیست. علل خرابی بخاری خودرو می‌تواند متفاوت باشد.

مقدار مایع خنک‌کننده کم است

وقتی بخاری را روشن می‌کنید و متوجه می‌شوید هوایی که از دریچه‌ها خارج می‌شود به‌اندازه کافی گرم نیست، اولین چیزی که باید بررسی کنید سطح مایع خنک‌کننده است. به‌طور معمول، سطح مایع خنک‌کننده باید بین علامت مینیمم و ماکزیمم در محفظه مربوط به مایع خنک‌کننده قرار گیرد. اگر بیش از حد کم است، باید آن را پر کنید. اگر فکر می‌کنید سریع‌تر از آنچه باید، خالی شده است، سیستم خنک‌کننده را برای وجود نشتی احتمالی مایع بررسی کنید.

اگر خودتان می‌خواهید مایع بریزید، اجازه دهید موتور کاملا سرد شود و سپس درپوش سیستم خنک‌کننده را بردارید. یادتان باشد وقتی موتور گرم است اصلا این درپوش را باز نکنید؛ زیرا مایع خنک‌کننده بسیار داغ است و تحت‌فشار ممکن است به‌سمت شما پاشیده شود. معمولا بهتر است اجازه دهید در هربار تعویض روغن، مکانیک مایع خنک‌کننده را هم پر کند.

هسته بخاری مسدود شده است

اگر از مایع خنک‌کننده‌ای استفاده کنید که چگالی آن با چگالی مایع مخصوص خودروی شما مطابقت ندارد احتمالا هسته بخاری را مسدود خواهد کرد. برای این کار همیشه مایع خنک‌کننده‌ای را بخرید که با مشخصات خودروی شما مطابقت داشته باشد.

اگر مایع خنک‌کننده کثیف باشد، ممکن است هسته بخاری را تا حدی مسدود کند. این مشکل معمولا در خودروهایی که مسافت زیادی را پیموده‌اند رایج است. برای رفع این مشکل باید سیستم خنک‌کننده و هسته بخاری را شستشو دهید.

ترموستات گیر کرده است

اگر ترموستات گیر کرده باشد و به‌خوبی باز و بسته نشود، متوجه می‌شوید که بخاری تا مدتی طولانی گرم نمی‌شود. البته در بیشتر خودروها خرابی ترموستات چراغ چک موتور را روشن می‌کند. یکی دیگر از علائم ترموستاتی که گیر کرده است، زمانی است که دمای موتور در زمان رانندگی در بزرگ‌راه به زیر نرمال می‌رسد.

ترموستات را بررسی کنید. اگر گیر کرده است و به‌موقع باز یا بسته نمی‌شود، باید تعویض شود.

درهای ترکیبی در بخش داخلی سیستم تهویه کار نمی‌کنند

درهای ترکیبی در بخش داخلی سیستم تهویه خودرو تعبیه شده‌اند و درهنگام عبوردادن هوای گرم (یا سرد) باز و بسته می‌شوند. اگر این درها درست کار نکنند، باعث می‌شوند گرما به‌اندازه کافی از دریچه‌ها عبور نکند. در خودروهایی که سیستم تهویه دستی دارند (یعنی دریچه‌ها را باید خودتان بازوبسته کنید)، اگر فعال‌کننده این درها به‌درستی کار نکند، به این معناست که بخش‌هایی از سیم‌کشی یا قطعات آن فرسوده شده‌اند. در این حالت ممکن است وقتی اهرم گرم/ سرد را حرکت می‌دهید، حس کنید گیر کرده است و تا آخر به‌سمت گرم حرکت نمی‌کند.

سایت امداد خودرو ارومیه همیشه و در همه حال آماده خبر سازی جالب ترین موضوعات رانندگی است. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتر کسب کنید