علت روغن سوزی ماشین چیست؟

علت روغن سوزی ماشین چیست

علت روغن سوزی ماشین و نشانه های آن به عوامل زیادی بستگی دارد. ابتدا باید گفت روغن سوزی بیشتر برای خودروهای فرسوده‌ رخ می‌دهد و مسافت‌های زیادی را طی کرده‌اند. روغن‌سوزی همان سوختن روغن ‌موتور خودرو است. هنگامی که روغن موتور به همراه سوخت می‌سوزد، و سطح آن مرتب پایین می‌آید، روغن‌سوزی اتفاق می‌ افتد.

این اتفاق بیشتر در خودروهای قدیمی رخ می‌دهد اما این‌ طور نیست که سوختن روغن موتور را در خودروهای جدید را مشاهده نکنیم در کل  روغن موتور در مسیرهای مشخص در خودرو به حرکت و جریان درمی‌آید تا نگذارد که قطعات موتور دچار اصطکاک با هم شوند. به دلایلی ممکن است که چنین چیزی رخ ندهد و روغن موتور هم همراه با سوخت بسوزد. در این صورت، چه خودروی‌ شما جدید باشد و چه قدیمی دچار روغن‌ سوزی خواهید شد.

روغن سوزی ماشین چیست ؟

 به پدیده‌ای در موتور ماشین می‌گویند که در پی رخ دادن آن روغن درون موتور ماشین به همراه سوخت در سیلندر می‌سوزد و دود زیادی تولید می‌شود.اتفاقی به شدت بد برای خودرو و کسانی است که عاشق گاز دادن در خیابان‌ها هستند . این به این معنی است که گاز دادن زیاد یا ویراژ دادن زیاد حسابی کار دست موتور خودرو می‌دهد.آسیب می زند. این‌رو سطح روغن به مرور در موتور ماشین کاهش می‌یابد. سوختن روغن موتور براثر مخلوط شدن با سوخت در سیلندر است . در این حالت دود آبی از اگزوز خارج می‌شود.

 

 

نشانه‌های روغن‌ سوزی ماشین چیست؟

علت روغن ماشین سوزی و از نشانه‌های روغن سوزی، خروج دودی آبی‌رنگ از اگزوز است. پس سوختن روغن موتور در همراهی با سوخت منجر به خروج دود آبی از اگزوز می‌شود و به شما هشدار می‌دهد که عیب و ایرادی وجود دارد.

البته برخی از خودروهای بازار می‌توانند دود ناشی از سوختن روغن موتور را به خود جذب کنند. پس گاهی اوقات حتی باوجود  اینکه روغن سوزی در خودرو رخ می‌دهد، خبری از دود اگزوز نیست. پس، برای بررسی وضعیت روغن‌ سوزی فقط نباید به رنگ دود اگزوز اکتفا کرد. با بررسی میزان روغن موتور می‌توانید از وضعیت سوخت روغن اطاعات به‌دست بیاورید. اگر سطح روغن در حال کاهش باشد، یعنی اوضاع مناسب نیست.

در ادامه شما را بیشتر با این موارد آشنا خواهیم کرد.سایت امداد خودروی ارومیه آماده ارائه انواع مقاله ها و آموزش ها برای شما است.

 

نشانه های روغن سوزی عوامل زیر است:

_وجود چربی در دهانه اگزوز

_چرب‌شدن شمع‌های خودرو

_کاهش مداوم سطح روغن موتور

_خروج دود آبی از اگزوز

_وجود بویی ناخوشایند از سمت موتور

اگر پیج اینیستاگرام امداد خودروی ارومیه را ندارید همین الان فالو کنید.

 

علت روغن سوزی ماشین

 

برای جلوگیری از روغن سوزی چه باید کرد؟

اکنون ما با روغن سوزی ماشین علت آن و نشانه هایی که ممکن است آنها را مشاهده کنیم آشنا شدیم حال برای جلوگیری از این کار باید موارد زیر را رعایت کنید تا دچار این موضوع نشوید.

_هر ماه غلظت روغن موتور را تست یا به تعویض روغنی‌ها مراجعه کرده و بگذارید به خوبی موتور خودروی شما را بررسی کنند .

_روغن را قبل از ۷.۰۰۰ کیلومتر عوض کنید و نگذارید روغن بی‌کیفیت شود .یعنی مانع از بی کیفیت شدن روغن شوید.

_ در هر سال یک بار موتور خودروی خود را چک کنید و در هر فصل فیلرگیری کنید.

با رعایت کردن  هر یک از موارد بالا که اشاره شد میتوانید از روغن سوزی خودرو جلوگیری کنید.

سخن آخر

و در آخر باید به شما بگویم که روغن سوزی را جدی بگیرید. اگر نشانه‌هایی از  آن را مشاهده کردید ، سریع به مکانیک مراجعه کنید.تا بتوانید سریع تر مشکل را رفع کنید، زیرا که پیشگیری بهتر از درمان است . پس نشانه های روغن سوزی را جدی گرفته و به راحتی از کنار آن نگذرید.