علت صدا هنگام گرفتن ترمز چیست؟

علت صدا هنگام گرفتن ترمزچیست ؟چرا هنگام گرفتن ترمز صدای عجیبی به گوش می رسد؟.علت صدا هنگام ترمزمی تواند چند دلیل داشته باشد، در برخی موارد بخاطر تازگی لنت ها ی شما خواهد بود و در غیر این صورت به عوامل دیگری بستگی داردکه باید بررسی شود.

در این از مقالات بخش بلاگ سایت امداد خودرو ارومیه تا انتها همراه ما باشید!
با فهمیدن علت آن می توانید تشخیص دهیدآیا به تعمیر نیاز دارد یا خیر ؟آیا برای ما خطر ساز خواهد بود یا نه؟
عواملی مانند:شل شدن کالیپر،خراب بودن بلبرینگ،آسیب دیدن فنر وکیفیت بد لنت و.. است.

 

علت صدا هنگام گرفتن ترمز چیست؟ چرا ترمز سوت می کشد

 

صدا خرخر هنگام ترمز خودرو از چیست؟

این صدا میتواند به دو دلیل باشد که عبارت اند از:

  1. تمام شدن لنت
  2. ساییدگی دیسک

صدای جیر جیر ترمز چه علتی دارد؟

صدای جیر جیر ترمز علت های گوناگونی دارد که به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

.آسب دیدگی لرزه گیر های سسیتم خودرو

به مدت طولانی از ماشین استفاده نکرده اید

نیاز داشتن به لنت ترمز جدید

گیر کردن چیزی در ترمز خودرو

برای رفع مشکل صدای ناهنجار ترمز چه کنیم؟

برای رفع مشکل آن چند راهکار پیشنهاد شده است که می توانید با استفاده از این نکات در بهبود عملکرد و همچنین رفع صدای ناهمجار و مزاحم ترمز جلوگیری کنید

.سمباده زدن روی لنت

از نشانه های دیگر خرابی سیستم و علت صدا هنگام گرفتن ترمز زمانی است که صدای ساینده را می شنوید. این یک تماس فلز به فلز است و ممکن است به خودرو شما آسیب بیشتری برساند. راه حلی که به دنبال آن هستید این است که لنت های ترمز خود را در اسرع وقت تعویض کنید.

لنت های ترمز و صدای آن

 

در غیر این صورت رانندگی خطرناک است و از طرف دیگر ، هزینه سایر تعمیرات احتمالی می تواند حساب بانکی شما را خراب کند. اگر ترمزهای جیغی خودرو دارید می توانید از تعمیرگاه خودرو ما دیدن کنید. لنت یا کفش ترمز باید تعویض شود. هنگامی که مکانیک ما این کار را انجام می دهد ، روتورها یا طبل ها را از نظر علائم آسیب مانند ترک ، لکه بینی و نقاط گرمایی بصری بررسی می کند. مجموعه جدیدی از لنت های ترمز معمولاً بین ۳۰ تا ۷۰ هزار مایل طول می کشد ، همه اینها به سبک رانندگی و نوع خودرو بستگی دارد.

پیج اینستاگرام امدادخودروی اورمیه را فالو کنید تا با اطلاعت بیشتری از رانندگی و نقص های فنی آشنا شوید.

سخن آخر

با انواع علت صدا هنگام گرفتن ترمزو سوت کشیدن آشنا شدیم .و دانستیم که علل های متاوتی دارد و این نکته را باید در نظر گرفت که شنیدن هر صدایی ازترمزبایذ باعث نگرانی شما شود یا فکر کنید .که حتما مشکلی وجود دارد ولی اگر این صدا مداوم  بود حتما ان را بررسی کنید تا از خطرات احتمکالی دور بمانید و سریع به رفع مشکل آن اقدام کنید. سایت امداد خودرو ارومیه همیشه و در همه حال آماده خبر سازی جالب ترین موضوعات رانندگی است.