مراقبت از لاستیک های خودرو در زمستان

مراقبت از لاستیک خودرو ،درفصل زمستان لاستیک های ماشین مجبورند که سخت تر از همیشه کار کنند تا بتوانند در زمین های خیس یا لغزنده دوام بیاورند.

لاستیک های زمستانی

به منظور فراهم کردن اصطکاک موثر در شرایط زمستانی مشکلاتی مثل برف، یخ و برف و باران طراحی شده اند،

لاستیک های زمستانی دارای خصوصیت ترکیبی هستند که اصطکاک کارامدتری را در  اوضاع سخت زمستانی مثل کشور کانادا فراهم می کند.

یادگیری نحوه خواندن علامت های جداره لاستیک مهم است تا مطمئن شوید که بهترین لاستیک زمستانی را برای خودروی تان انتخاب می کنید.

بیشتر لاستیک های زمستانی دارای ویژگی توان قدرت Q-speed هستند که کمتر از لاستیک های با استفاده عمومی است.

مراقبت از لاستیک های زمستانی

توجه به سیستم ترمز

مجموعه ترمز یکی از حیاتی‌ترین سیستم‌های خودرو است. ایراد‌های کوچک در این مجموعه شاید در روز‌های آفتابی و جاده‌های خشک خود را نشان ندهد، اما در روز‌های برفی و مسیر‌های لغزنده می‌تواند باعث حادثه‌ای ناگوار برای شما شود؛ برای مثال چنانچه پدال به درستی تنظیم نشده باشد یا چرخ‌ها به اندازه نسبتا برابر نیروی ترمز را دریافت نکند، تعادل خودرو در مسیر‌های برفی با ترمزگیری از دست خواهد رفت.

عمر مفید لاستیک های زمستانی

لاستیک های زمستانی بدلیل استفاده از مواد نرم از لاستیک خودرو چهار فصل عمر کمتری دارند . عمر لاستیک های زمستانی ۴۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر است اما این عدد در لاستیک های چهار فصل بیشتر است. اگر عمق sipe های لاستیک به کمتر از ۲.۵ میلیمتر رسید باید لاستیک جدید بخرید.

گرم‌کردن آرام خودرو پیش از حرکت

بهترین روش برای گرم‌کردن موتور این است که بعد از استارت باید آرام آرام شروع به حرکت کرده و از فشار‌های ناگهانی روی پدال گاز بپرهیزید، بعد از چند دقیقه حرکت با دنده سنگین و عادی‌شدن وضع موتور می‌توانید سرعت خود را افزایش دهید؛ با این روش اولا از اتلاف سوخت و آلودگی بی‌دلیل هوا جلوگیری می‌کنید.

مراقبت از سلامت باتری

با ضعیف‌شدن باتری خودرو، استارت‌زدن خودرو در فصل سرما با مشکل مواجه می‌شود و همچنین ممکن است باتری توان کافی برای استارت سر صبح که موتور کاملا سرد است را نداشته باشد. همچنین باتری خودرو اصولا بین سه تا چهار سال عمر مفید دارد پس حتما به این نکته دقت کنید.

توجه به باد و فشار تایر‌ها

حجم باد داخل تایر با تغییر فصل کم و زیاد می‌شود. برای اینکه باد تایر‌های خودروی شما همیشه در وضع مناسبی قرار داشته باشد، باید تنظیم باد لاستیک خودرو را به صورت دوره‌ای انجام دهید. پس پیش از هر چیز توصیه اکید ما به شما این است که باد تایر خودرو را متناسب با فصل سرما تنظیم کنید.

استفاده از ضد یخ

یکی از ابتدایی‌ترین کار‌هایی که به‌عنوان دارندگان خودرو باید با شروع فصل سرما انجام بدهید، این است که از ضد یخ برای رادیاتور خودرو استفاده کنید. همچنین برای بالابردن کارایی آن، بهتر است هر دو سال یک‌بار مایع موجود در رادیاتور را کاملا تعویض کنید. پس اگر مدت زیادی است که از محتویات رادیاتور خودروی خود بی‌خبرید، بهتر است همین الان فکری به حال آن کنید